lørdag den 14. december 2013

Bryllupskage til Jannie & Lars


                              Bryllupskage til Jannie & Lars

Jannie & Lars skulle giftes, og vi mødtes i god tid, for at finde den helt rigtige kage til dem. De ville gerne ha' en del roser i forskellige nuancer af lyserød, og selve kagen skulle være hvid. Som topfigurer ville de gerne ha' noget anderledes, og Jannie ELSKER Hafferlaffen fra Peter Plys, så hun kunne godt tænke sig at se den som fondant figur. Lars arbejder hos Lego, så det var oplagt, at lave ham som en Lego mand.
Senere fik jeg nogle billeder at gå ud fra, så jeg kunne se, hvad deres stil var. En af kagerne havde dette skønne fald af roser, og den ville jeg gerne prøve at lave. Da de også godt kunne lide det RI mønster, jeg tidligere har lavet, så valgte jeg at lave det, for at give kagen lidt "liv". Jeg var meget i tvivl om, jeg skulle lave mønstret hvidt eller lyserødt, men jeg er nu glad for mit valg af hvid. Jeg satte topfigurerne på et hjerte, som jeg gav lidt perlemor.

Selve kagen skulle bestå af chokoladebunde, og fyldet skulle være jordbær-lime mousse og Tobleronecreme. De ville gerne ha' lidt "bid" i fyldet, så de syntes at lidt hakket Toblerone ville være lækkert, og det dryssede jeg på hvert lag Tobleronecreme. Kagen skulle overtrækkes med "Engelsk icing", da de vægtede smagen meget højt, og de er ikke vilde med fondant.

Det var et virkelig tilfreds brudepar, der hentede kagen. Jeg var meget bekymret for, om jeg havde ramt Hafferlaffen rigtigt, for den betød så meget for Jannie, men hun godkendte den heldigvis.

Skriftelig tilbagemelding:" Kagen smagte bare SÅ dejligt lækkert med chokostykkerne i cremen. Og alt i alt blot flot flot flot og top lækkert. Tak Charlotte".


                         Hafferlaffen & Lego mand topfigurer


                                          Kagen fra siden


                   Bryllupskagen og en ekstra kage "just in case"

Ingen kommentarer:

Send en kommentar