tirsdag den 17. december 2013

Fødselsdagskage med juletema


                               Fødselsdagskage med juletema

Min venindes moster skulle holde stor fødselsdag, og hun ville gerne ha' en kage til festen. Jeg måtte gerne lave den med juletema, hvilket jeg var glad for. Jeg havde bare svært ved at vælge en ide, for det var jo fødselsdag, så jeg synes ikke det skulle være overdrevet juletema. Jeg endte med denne, og jeg valgte pakken, da det jo både kunne være fødselsdagsgave og julegave.

Kagen måtte også gerne smage af jul, så vi blev enige om, at jeg lavede mine egne julebunde og kom appelsinmousse imellem. Men da jeg fandt en opskrift på julemousse, synes jeg, at det var perfekt. Jeg kunne dog ikke nå at afprøve den inden, så det var et sats. Og da der også var en del "jul" i bundene, så valgte jeg at lægge en drømmekagebund i midten, så kagen ikke blev for tung. Jeg smurte den op med Chocolate Fudge frosting, da jeg tænkte, at det ville være godt med lidt chokolade. Kagen er overtrukket med MMF. Gaven er lavet ar RKT, og jeg har overtrukket den med MMF og fondant, der er limet på. Kanten er vanillesmørcreme.

Jeg har ikke fået tilbagemelding på kagen, så jeg ved ikke, om det hele passede sammen, og jeg er bange for, at den var for "tung" alligevel..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar