tirsdag den 17. december 2013

Dåbskage med elefant til Oskar


                               Dåbskage med elefant til Oskar

Oskar skulle døbes og hans mor ville gerne ha' en kage med et billede af Oskar og så en elefant. Resten måtte jeg selv bestemme. Farven på kagen skulle være grøn, og jeg valgte at sætte den sammen med en lyseblå, da jeg tænkte, at de ville passe godt sammen. Det var første gang, jeg skulle lave en elefant, men jeg har længe haft lyst til at prøve, og jeg synes også, at den blev rigtig sød. Skoene valgte jeg at lave med små stjerner overalt. Jeg synes også, at kuglekanten ville passe godt til, men jeg fortrød næsten, da jeg var halvvejs. Jeg skulle nemlig selv farve fondanten, og det bliver det ret klistret af, så det tog rigtig lang tid, men det var det værd. Sidst jeg lavede kuglekant, brugte jeg fondant, der var farvet, og det gik noget nemmere.

Kagen skulle batså af chokoladebunde og bananbund, og fyldet skulle være hindbærmousse. Kagen er smurt op med vanillesmørcreme og overtrukket med MMF. Pynten er lavet af fondant.

Skriftelig tilbagemelding: "Tusind tak for en rigtig god dåbskage. Den smagte rigtig godt, og var virkelig flot. Vi spiste det sidste i går, og der var den stadig god. Så det er bestemt ikke sidste gang, du skal lave kage til os".


                                     Den lyseblå elefant

Ingen kommentarer:

Send en kommentar