torsdag den 24. maj 2012

Hello Kitty kage med figur


      Hello Kitty Kage


Anna fyldte 5 år, og hendes mor ville gerne have en Hello Kitty kage til hende. Jeg har jo lavet en lille "for sjov" Hello Kitty kage før, så denne gang ville jeg gøre lidt mere ud af det, så jeg besluttede mig for at prøve at forme en Hello Kitty figur, og jeg blev ret overrasket over resultatet. Annas yndlingsfarver er pink og lyserød, derfor  holdt jeg den mest i de farver. Jeg hyggede mig meget med at lave denne kage, men varmen i disse dage, gav lidt udfordringer med fondanten (MMF) og icingen, men resultatet blev da godt.

Kagen skulle bestå af chokoladekage bunde og skildpaddecreme, så det kom den til. Den er smurt op med vanillesmørcreme, overtrukket med MMF og pyntet i kanten med "engelsk icing". Pynten er lavet af fondant.
 
I hver side er der et Hello Kitty ansigt, og der er også små blomster bagpå den nederste kage.



                                         Hello Kitty Figur

Da jeg denne gang ville gøre mere ud af Hello Kitty kagen, besluttede jeg mig for at prøve at forme en figur, det er min første, så jeg var spændt på resultatet. Og jeg blev selv imponeret over, at jeg kunne finde og af det, og at den blev så fin...
Miss Kitty er formet i fondant, kjolen blev pyntet med glimmer, og de små perler er lavet af fondant og dyppet i baby pink metallic maling (spiselig selvfølgelig)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar