tirsdag den 3. juli 2012

Sportslogo Kage

                                          Sportslogo Kage

Jeg fik en bestilling på en logo kage af en fra min søns børnehave, og designet var vigtigt, så han tegnede en tegning over, hvordan den skulle se ud, hvilket jeg synes var fint. Den blev dog ikke helt, som han havde tegnet, da han gerne ville ha' et mål på, men det synes jeg dog blev for meget, så det droppede jeg, men han var heldigvis godt tilfreds med kagen alligevel...

Kagebunde og fyld bestemte jeg selv, så det blev drømmekage og chokoladekage bunde, og fyldet blev jordbærmousse og skildpaddecreme. Den er overtrukket med "engelsk icing", hvilket gav mig en del problemer. Kanterne blev perfekt lige, men overfladen gik helt galt. Så jeg prøvede med MMF, som jeg havde lavet et par timer tidligere, men det var slet ikke til at arbejde med (det skal åbenbart ligge til dagen efter, før det er godt). Så jeg tog det af igen, og tænkte over hvad jeg skulle gøre... Og så kom jeg i tanke om, at det jo ikke behøvede være en glat overflade, da det jo var en sportskage, så måtte det godt være lidt vildt. Og resultatet kan ses på billedet.
Pynten er lavet af fondant og icing. Den nederste kant er lavet af smørcreme.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar