fredag den 21. september 2012

Iphone Kage


                                               Iphone Kage

Jeg blev spurgt, om jeg ville lave en Iphone kage til Anne, som fyldte 12 år. Det syntes jeg var en fin udfordring, så jeg sagde selvfølgelig ja. Jeg syntes, at det var sjovt at lave de små "billeder" til mobilen, men den store udfordring kom, da jeg skulle lave selve telefonen. Jeg havde en pakke sort marcipan, som jeg besluttede at bruge, der var dog ikke nok, så jeg måtte nøjes med at bruge det til kanten. Hvilket gjorde, at da jeg så skulle lave sølv kanten, så bulede det (som man kan se). Jeg var ikke tilfreds, men kunne desværre ikke lave den om.. Heldigvis var Annes mor tilfreds, og hun syntes den var sej, så det håber jeg også Anne syntes.

Jeg brugte en aflang glasform til at bage bundene i, så jeg var nødt til at bruge bagepapir, og det var ikke så smart, da bundene ikke blev så lige, som jeg er vant til i de andre forme, så fremover holder jeg mig til de forme, hvor man bare kan sprøjte med en gang smør...
Bundene var chokolade - og drømmekage, og fyldet blev daimcreme og jordbærmousse. Kagen blev smurt op med vanillesmørcreme og overtrukket med marcipan og fondant. Pynten er som altid lavet af fondant.

Den skriftelige tilbagemelding var: "Det var en meget glad pige, og nogle meget imponerede veninder, der fik kage i går.. Jeg måtte skære hver enkel tast ud til dem, "jeg vil ha' sms tasten, jeg vil ha' telefon tasten" osv. Det var meget mere end bare en kage"

Ingen kommentarer:

Send en kommentar