søndag den 18. august 2013

Hjerte bryllupskage til Nina & Pelle


                          Hjerte bryllupskage til Nina & Pelle

Nina og Pelle skulle giftes, og de bestilte en bryllupskage til 100 personer, som skulle serveres om eftermiddagen. Vi fandt ret hurtigt ud af, hvordan den skulle se ud, og jeg så straks en mulighed for at prøve at lave RI broer. Jeg frygtede lidt, at det ikke kunne lade sig gøre, men hold op det var nemt, så det er ikke sidste gang, jeg prøver at lave sådan noget med RI. Denne kage var det største projekt, jeg har sagt ja til, og det var hårdt, men jeg må indrømme, at det var det hele værd!
Jeg kæmpede en del med fondanten til den nederste kage, det smuldrede rigtig meget, så det endte med, at jeg måtte lave top og kant for sig, hvilket gav en irriterende revne foran, som jeg prøvede at lime sammen, men det ville ikke holde. Jeg var ikke helt tilfreds, men som jeg sagde til mig selv, jeg er ikke uddannet konditor, så en skønhedsfejl eller to er vel i orden... Det gik bedre med at overtrække de andre kager, selvom fondanten blev lidt tyk.. Alt i alt var jeg dog selv tilfreds, og jeg synes, at det blev en romantisk bryllupskage.

Alle kager er lavet af chokoladekage bunde. I de midterste kager er fyldet jordbær-lime mousse og Daimcreme. I de to yderste kager er fyldet jordbærmousse og Daimcreme. Kagerne er smurt op med vanillesmørcreme og overtrukket med MMF. Pynten er lavet af fondant og RI.


                                             Kagen fra siden


                                                 Top kagen


                                                Side kage


                                              RI broerne

Ingen kommentarer:

Send en kommentar