onsdag den 23. oktober 2013

Kagekone Kage


                                        Kagekone Kage

Denne kage er noget helt andet, end hvad jeg plejer at lave, men jeg synes, at den blev meget sød, og den var virkelig sjov at lave. Bestillingen lød på en firkantet kage med omridset af en "kagekone fra bageren", og med "40 år" stående midt på. Så mine tanker gik straks på marcipan og en "barnlig" kage. Så jeg skar damen ud i marcipan, tegnede op med smeltet chokolade og farvede kjolen med RI. Og så prøvede jeg at lave blomster og hjerter med smeltet chokolade. Håret skulle selvfølgelig være af snørebånd, og jeg valgte dem med karamel.

Kagen skulle bestå af drømmekagebunde, og fyldet skulle være blåbærmousse med stykker af frisk mango. Jeg må indrømme, at jeg var spændt på denne sammensætning i moussen, men hold da op hvor smager det bare godt! Jeg overtrak kagen med hvid chokoladesmørcreme.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar