mandag den 11. juni 2012

Dreng & pige kage til børnehaven


                                            Drengekagen

Min dejlige søn har længe plaget om at få en kage med i børnehaven, men det skulle lige være i orden med børnehaven først, og nu kunne det så endelig passe ind. Det blev til denne kage, som har en side til drengene og en side til pigerne. Jeg fortrød dog, at jeg delte farverne op, for jeg havde ikke fået lavet nok fondant, så jeg havde nogle problemer, og pigesiden blev lidt bredere end drengesiden. Og så måtte jeg bruge en del smørcreme til at dække midten med.

Drengesiden havde pynt af legoklodser, en lego mand, bier og en edderkop, og det hele er lavet af fondant. Fodbolden er chokoladekage, som er overtrukket med smørcreme og fondant.

Selve kagen er en chokoladekage, der er ikke fyld i, fordi det er min erfaring, at børn (lige med undtagelse af min søn) ikke er så vilde med det fyld i kagerne. Jeg smurte den så op med chokolade smørcreme, hvilket jeg bare lige fandt på, og det smagte rigtig godt.

Hele kagen blev spist, så det var dejligt, at han bare havde et tomt bræt med hjem.


                                               Pigekagen

Pynten på pigekagen som er en mini udgave af Hello Kitty, udstukket taske og kjole, og blomsterne er lavet i fondant. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar