søndag den 3. marts 2013

Små hjertekager


                                       Hjertekage til morfar


                                      Hjertekage til mormor

Jeg blev spurgt, om jeg kunne lave 2 mini kager til en mormor og en morfar. Det var kun til dem selv, og de skulle have en hver. Den mindste form jeg har, er denne hjerteform på 15 cm, og da de skulle være større end en muffin, så valgte jeg at lave hjertekagerne, og nøjedes med at lave 2 bunde i hver, i stedet for 3. Og så brugte jeg marcipan til at overtrække med, det er jeg ellers ikke vild med at bruge, fordi det altid revner, når det skal lægges på de større kager. Men det gik super nemt med disse kager, og det var rigtig dejligt at arbejde med marcipan igen. De blev bestilt i rød og blå, og der skulle stå mormor og morfar på, så det var jo lige til at gå til.

Kagebundene er drømmekage og fyldet blev Sarah Bernhard creme, det var første gang jeg prøvede at lave det, og det var ret lækkert. Jeg smurte op med vanillesmørcreme og overtrak jo med marcipan. Kanten er lavet af Italian whipped cream, som bare er fløde pisket med sukker, og det smagte også rigtig godt...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar