søndag den 3. marts 2013

Eventyrprinsesse Kage


                                    Eventyrprinsesse Kage

En gammel klassekammerat ville gerne have en kage til Laura, som fyldte 7 år. Det skulle være noget eventyrprinsesse noget. Så jeg besluttede ret hurtigt, at jeg ville prøve at lave denne prinsesse, der er klar til at kysse frøen, som selvfølgelig bliver til en prins. Det var egentlig meningen, at hun skulle holde frøen, men jeg synes, at det var synd at sætte den med ryggen til... Farven på selve kagen ville jeg egentlig have lavet lime, men det var første gang, jeg prøvede den farve, og den snød ret meget, og blev mere gul, da jeg smurte icingen på kagen, men jeg synes nu alligevel, at den blev ret fin.

Kagen bestod af chokoladebunde med fyld af jordbærmousse og daimcreme. Den er overtrukket med "engelsk icing". "Kjolen" består af chokoladekage og er smurt op med vanillesmørcreme og overtrukket med MMF. Pynten er lavet af fondant.

Den skriftelige tilbagemelding på kagen var: "Ej hvor er den bare flot. Den smagte dejligt og var et mega hit".


                                         Prinsessen & Frøen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar