tirsdag den 10. september 2013

Hundekage


                                              Hundekage

Mille skulle holde fødselsdag for børnehaven, og hun ønskede sig en hundekage. Jeg fandt ret hurtigt ud af, at jeg ville prøve at lave denne søde hund. Milles yndlingsfarve er lyserød, så den skulle selvfølgelig være hvid med lyserøde pletter og ører.
Jeg var meget spændt på, om jeg kunne finde ud af at lave formen på hovedet, da jeg ikke har en dyb form i denne størrelse. Kroppen var nem nok, for der brugte jeg min fodboldform. Til hovedet lavede jeg en rund kage, som jeg skar til, og det gav en del problemer, jeg synes ikke, at den blev rund nok i toppen, så jeg valgte at blande kageresterne med resten af min chokolademousse, og så formede jeg resten af det. Og resultatet blev da også fint. Det var hunde hyggeligt at lave denne hund (da jeg havde løst problemet med hovedet).

Kagen består af chokoladekage, og fyldet er Cake Boss chocolate mousse. Jeg kom et tyndt lag i, da det jo var til børn. Kagen er smurt op med vanillesmørcreme, og så er den overtrukket og pyntet med MMF og fondant.

Skriftelig tilbagemelding, da Mille havde fået kagen hjem:"Hundekagen vakte stor glæde. Wow hvor er den bare flot"

Ingen kommentarer:

Send en kommentar