tirsdag den 2. oktober 2012

Askepot inspireret Kage


                                     Askepot inspireret Kage

En af mine veninder ville gerne have en kage til hendes fødselsdag. "Kravene" var at den skulle være overtrukket med lilla fondant, der skulle være roser på, og ellers havde jeg frie hænder til pynten. Jeg vidste ikke lige, hvad jeg skulle finde på, men roserne fik mig til at tænke på eventyr, og jeg endte så med et Askepot tema. Hun er pædagog og mor til 2 små børn, og jeg har kendt hende i så mange år, at jeg vidste, at hun ville kunne se det "sjove" i kagen, også selvom hun blev "29 ++, som hun selv udtrykker det.. Og hun syntes heldigvis også, at den var rigtig fin, og det samme gjorde hendes familie.

Der var også "krav" til selve kagen, som skulle være samme slags, som jeg lavede til hendes mand for nylig. Så kagen bestod af drømme - og chokoladekage bunde, fyldet var jordbær-lime mousse og skildpaddecreme, og den blev smurt op med vanillesmørcreme. Pynten er som altid lavet af fondant.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar