tirsdag den 2. oktober 2012

Kolonihave/jæger Kage


                                 Kolonihave/jæger Kage

En pædagog fra min søns børnehave spurgte "i sidste øjeblik", om jeg kunne nå at lave en kage til hendes fars fødselsdag, og det kunne jeg da. Jeg spurgte, om hun havde nogle ideer til pynt, og hun sagde, at han gik på jagt, og at de havde et kolonihavehus, hvor blomsterne var i fokus. Det er jo et stort område, hvor jeg kunne have lavet en masse forskelligt pynt, så det var en skam, at jeg ikke havde længere tid til det (jeg havde også travlt med pynt til 2 andre kager). Men selvom der var begrænset tid, så synes jeg da, at den blev meget god. Deres kolonihavehus hedder "Det lille hus", så det kom lige på et træskilt.

Jeg valgte, at det skulle være den sædvanlige kombination af drømme - og chokoladekage bunde. Hun ville gerne ha' chokoladecreme og jordbærmousse, så jeg valgte, at chokoladecremen blev Tobleronecreme. Jeg har overtrukket med "engelsk" icing, og pynten er lavet af fondant.


                                 Jægeren med sit gevær, og en sød lille and i søen...


Ingen kommentarer:

Send en kommentar