fredag den 5. juli 2013

Fisker tema Kage


                                       Fisker  tema Kage

Pouls 70 års fødselsdag skulle holdes samme dag, som hans børnebørn (tvillingedrengene Silas & Nicklas) fyldte 6 år. Så det krævede en stor kage til ham, og to mindre til drengene (se andet indlæg). Pouls kage skulle være med fisker tema, og det gav mig mulighed for at lege lidt. Da kagen skulle være stor, valgte jeg at lave en etage kage, og jeg synes, at denne ide med vandet der render ned, og Poul der fisker var fin. Og jeg fik prøvet at lave sten, som jeg egentlig synes blev ret gode.

Den nederste kage består af chokoladekage bunde, og fyldet er jordbær-lime mousse. Den er overtrukket med "engelsk icing" og lidt piping gel. På siderne er der fisk af fondant.
Den øverste kage består af chokoladekage bunde, og fyldet er jordbær-lime mousse. Kagen er overtrukket med vanillesmørcreme og piping gel. Pynten er lavet af fondant, og "fiskestangen" er et stykke spaghetti, hvor jeg har limet en sytråd fast.


                                  Kagen lidt tættere på..



Ingen kommentarer:

Send en kommentar