fredag den 5. juli 2013

Lego Chima & Ninjago Kager


                                      Lego Chima Kage


                                      Lego Ninjago Kage

Nicklas & Silas fyldte 6 år, og de skulle ha' hver deres lille kage med Lego figurer fra henholdsvis Chima og Ninjago. Det var nemt at lave Ninjago figurerne, da jeg jo har lavet dem før, men det var noget sværere at lave Chima figurerne Cragger og Laval. Det var dog ikke så slemt at lave Cragger, som det var at lave Laval, hold da op det var noget af en opgave, men min søn sagde, at man godt kunne se, at det var Laval, så den var godkendt...

Begge kager skulle være chokoladekage bunde, og fyldet skulle være skildpaddecreme. Og de er begge overtrukket med "engelsk icing". Figurer og pynt er lavet af fondant.

Jeg bliver simpelthen nødt til at fortælle, hvordan det gik, da drengenes far hentede kagerne. Jeg havde tilbudt, at han kunne få dem i kageæsker, men det var ikke nødvendigt. Han gik ned med kagerne, og så skete katastrofen, bildøren smækkede op i den ene kage, som han dog nåede at gribe, men han havde sat hånden ned i kagen, så den lignede noget der var løgn! Jeg fik den op igen, og prøvede at gøre alt jeg lige kunne sådan hurtigt, for at få den til at se nogenlunde ud... Pyha det var ikke godt. Jeg fik reddet det meste undtagen skiltet med 6 år og en legoklods. Det var Chima kagen, det var gået ud over, og det var værst med Laval, han havde mistet sine hænder og var blevet smurt ind i icing. Jeg fik tørret det meste af, og så fik han nye hænder igen. Stakkels Nicklas og stakkels hans far... Han havde det elendigt med det der var sket, og han var så glad for, at jeg prøvede at redde kagen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar