mandag den 29. juli 2013

Sommerkurv Kage


                                         Sommerkurv Kage

Hanne og Emil skulle holde fælles fødselsdag, og kagen måtte gerne være noget med blomster. Så jeg besluttede mig for, at lave en sommerkurv til dem. Jeg havde lige købt en udstikker til at lave nelliker med, og dem er jeg da bare helt vild med, derfor endte det med, at jeg valgte at lave nelliker i forskellige farver og så tilføjede jeg nogle jordbærblomster og selvfølgelig jordbær, som i mine øjne er lig med sommer. Jeg lavede også en lille bi, der skulle "flyve" over blomsterne og et flag.

Kagen består af chokoladekagebunde, og fyldet er jordbær-lime mousse. Jeg valgte at prøve "kurveflet" teknikken, og kanten er "reb" teknikken. Jeg har aldrig prøvet nogen af dem, så jeg er glad for, at det gik så godt. Begge dele er lavet af chokoladesmørcreme.

Skriftelig tilbagemelding: "Kagen var en god oplevelse"

                                       
                             "Kurveflet" og "reb" teknikken

Ingen kommentarer:

Send en kommentar