onsdag den 22. januar 2014

3D Monster truck Kage


                                     3D Monster truck Kage

Jeg fik en bestilling på en Monster truck kage i 3D, hvilket jeg aldrig har prøvet før. Så jeg var meget spændt på, om jeg kunne få det til at lykkes med et godt resultat. Tobias elsker orange, så den skulle selvfølgelig ha' den farve. Jeg ville godt ha' haft hjulene lidt større, men sådan blev det ikke lige...

Tobias kan godt lide chokoladekage og smørcreme, så selve bilen er bygget op af chokoladebunde, og så har jeg tyllet vanillesmørcreme på. Detaljerne er lavet af fondant. Til hjulene bruge jeg riskager, som Tobias' mor faktisk foreslog, jeg havde tænkt mig at lave dem af RKT, men kunne godt se ideen med at bruge riskager. Jeg opdagede for sent, at jeg ikke havde nok sort fondant til at overtrække hjulene med, så det endte med, at jeg brugte smeltet mørk chokolade, og så satte jeg fondant riller på med det samme, og det fungerede. Bagpå bilen har jeg sat to saltstænger (se billede nedenunder).

Skriftelig tilbagemelding: "Tusind mange tak. Den er så fed, hvor er du fantastisk. Min søn bliver så glad om et par timer".


                          Monster trucken fra en anden vinkel

Ingen kommentarer:

Send en kommentar