tirsdag den 19. november 2013

Kage med marcipan overtræk

 

                              Kage med marcipan overtræk

Denne anemone er min "prøve" anemone, jeg synes, at den fortjente en plads på en kage, og så havde jeg lyst til at prøve at lave en kage til mig selv og familien, hvor jeg så også lige kunne afprøve en ny creme.

Kagen består af drømmekagebunde, og fyldet skulle være karamelcreme, meeeen det gik ikke helt som forventet. Jeg havde smeltet fløde og hvid chokolade og sat det på køl, og da jeg så skulle lave selve karamellen, endte det med at blive en meget hård klump. som jeg ikke kunne bruge til noget. Så nu stod jeg med en hvid chokoladecreme, som jeg skulle gøre et eller andet ved. Jeg besluttede at tilsætte kokos, og det blev faktisk ret godt. Kagen smurte jeg op med vanillesmørcreme, og jeg overtrak med marcipan. Jeg bruger ellers næsten aldrig marcipan til overtræk, da jeg synes, at det er meget svært at få pænt. Det revnede også lidt rundt i kanten, men det kunne nemt dækkes med blomster af flødeskum. Så alt i alt en rigtig lækker kage, som jeg selv fik noget af, for engang skyld.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar