lørdag den 5. januar 2013

Nytårskage 2013


                                         Nytårskage 2013

Så blev det endnu engang nytår.. Jeg havde fundet en ide til dette års nytårskage, så den skulle føres ud i livet, selvom jeg havde lidt stress tilsidst.
Jeg startede med at lave isterninger, som laves af isomalt, det er en meget langsommelig proces, og da jeg kun havde en form med 4 firkanter, så måtte jeg vente med at lave de sidste, indtil de første var stivnet, hvilket resulterede i, at det kun var de første, der blev helt klare og fine. Nå, men næste projekt var at lave flasken. Jeg ville prøve at lave RKT (rice krispies treat), og bygge den op i det, og hold op det var nemt, desværre stivnede det ikke så meget, som jeg troede, så flaskehalsen begyndte at falde bagover under den tykke "prop". Så det endte med at jeg klippede det øverste af. Flasken er smurt op med vanillesmørcreme og overtrukket med MMF.

Isterningespanden er lavet af Bondekonens chokoladekage, og fyldt og smurt op med chokolate fudge frosting (så fik jeg endelig selv chancen for at smage det i en kage..) Den er overtrukket med MMF og sprayet med sølvmaling. Jeg synes, det svinede meget denne gang, og jeg kan da også se på billedet, at jeg ikke har fået tørret det hele af mit cakeboard... Nå, men nytåret kom alligevel, og kagen var super god...

                                      Godt nytår!!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar