lørdag den 5. januar 2013

Hvid Tiger Kage


                                           Hvid Tiger Kage

Min venindes søn fyldte 11 år, og han ville så gerne have en Hvid tiger kage. Jeg tænkte lidt over det, og ledte efter inspiration til, hvordan jeg skulle lave den, og jeg blev ret hurtig enig med mig selv om, at selve kagen skulle være tiger hovedet. Det var ikke helt nemt at lave så stor en skabelon, men det gik.

Selve kagen skulle være en svampet chokoladekage uden fyld, så jeg besluttede at lave den i 2 lag. Den nederste bund er Bondekonenes chokoladekage, og den er smurt op med buttercream frosting og dækket med blå piping gel. Det var første gang, jeg skulle prøve at lave piping gel, så det var jeg spændt på, men det var så nemt, og rigtig sjovt at arbejde med.
Jeg skrev Emil 11 år på siden af kagen.

Selve hovedet er den almindelige chokoladekage, og jeg har formet næse og mund af popcakes "dej". Derefter er den smurt op med chokolate fudge frosting, og tilsidst er den overtrukket med MMF.

1 kommentar:

  1. Rigtig fin kage :)

    Mia Andersen

    http://miaskageside.blogspot.dk/ - Julegaver 2012

    SvarSlet